Harmonogram 30. ročníku
(školní rok 2022-2023)

Setkání Zlatých Ámosů: 2.9. 2022
Příjem přihlášek: 5.10. - 31.12. 2022
Regionální kola: leden, únor 2023
Semifinále: 9. března 2023
Finále: 24. března 2023
Kantorský bál: 25. března 2023


 Sledujte nás na You Tube

Zahájení 30. ročníku ankety

Studio Zlatý Ámos
Aktuální informace+ soutěž

Jděte do toho ...
rady Zlatých Ámosů

Jak to vidí Ámos
Vzpomínka na zážitek a doporučení

Minutový učitel
Finalisté vás za minutu něco naučí

 


 

Příjem přihlášek končí za

Účast kandidátů v jednotlivých regionech

<strong>Hlavní město Praha</strong></br />
Arner Milan <br />Golmanová Eliška <br />Král´ Ivan <br />Moravcová Monika <br /> <strong>Středočeský kraj</strong></br />
Grüńerová Eva <br />Lochová Alexandra <br />Smetanová Margita <br /> <strong>Karlovarský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Ústecký kraj</strong></br />
Dušková Lenka <br /> <strong>Liberecký kraj</strong></br />
Kadeřábek Michal <br />Patková Jana <br />Stěhulová Petra <br /> <strong>Královéhradecký kraj</strong></br />
Smitka František <br /> <strong>Pardubický kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Olomoucký kraj</strong></br />
Kratochvílová Martina <br /> <strong>Moravskoslezský kraj</strong></br />
David Jan <br /> <strong>Zlínský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Jihomoravský kraj</strong></br />
Gottwaldová Denisa <br />Kalla Erik <br /> <strong>Kraj Vysočina</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Jihočeský kraj</strong></br />
Duspiva Jan <br /> <strong>Plzeňský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti

Upozornění na novinky e-mailem

Doležal Přemysl

Doležal Přemysl
SŠ polytechnická Brno, Jílová, příspěvková organizace
Jílová, 164/36g
639 00
Brno
Jihomoravský kraj
Přihláška kompletní

Charakteristika

Pan učitel Přemysl Doležal je učitelem, který vyučuje předměty Ekonomika, Marketing a management a Obchodní korespondence.
Je nám podporujícím a motivujícím parťákem při cestě k maturitnímu vysvědčení na nástavbovém studiu Podnikání. Zahrnuje do našich hodin také vedení nás k tomu, abychom se dokázali zorientovat nejenom v učení, ale i v životě. Jeho originální způsob výuky umí zaujmout a vtáhnout, protože zahrnuje různé i neobvyklé metody.
V hodinách pan učitel využívá zajímavé a nevšední prezentace. Nejen ty v elektronické podobě, které si sám vytváří jako podklady pro výuku, ale také samotná prezentace jeho způsobu výkladu látky, kdy energií zaplní třídu. Také nám vlastnoručně kreslí na tabuli vtipné obrázky a příběhy, kterými demonstruje to, co probíráme, abychom lépe chápali a zapamatovali si látku - včetně souvislostí. Při výuce nových pojmů a souvislostí nás vede k diskuzi, vyjadřování názorů a využívání toho, co vlastně už známe. Umí vytvářet situace, kterými nás, /aniž bychom to poznali na první dobrou/, dovede k tomu, co do nás chce „nalít“.
Propojování teorie s praxí je náplní každé hodiny. Využívá k tomu svých zkušeností získaných v oblasti mimo školství nebo aktualit a zajímavostí z domova i zahraničí, popřípadě exkurzí na zajímavá místa, kam bychom se běžně nepodívali.
Díky zprostředkování kontaktů našeho pana učitele, jsme si někteří z nás vyzkoušeli i studium nanečisto na VŠ, nebo navštěvovali po vyučování společně přednášky na vysokých školách nebo v jiných institucích. Což je pro nás naprosto nepřekonatelná zkušenost.
Pan učitel nám byl oporou i v distanční výuce – ať již z hlediska udržení naší motivace, pozornosti, tak i zajímavými soutěžemi a on-line prezentacemi, kterými distanční výuku oživil a zpříjemnil. Jde vidět, že ho práce učitele baví – v prezenční i distanční výuce, popřípadě v rámci tandemové výuky, které se na škole věnuje také.
On prostě dokáže vybudit zájem i těch největších odpůrců učení, protože dokáže udělat při školní práci atmosféru, která vtáhne všechny a volí formy, které nás přimějí se zapojit a pracovat. Přistupuje k nám, jako k sobě rovným - parťákům. Díky jeho individuálnímu přístupu ke každému z nás, vydoluje z každého to, co v něm je, a to takovým způsobem, že se nikdo necítí být outsiderem a to je super….
Je čestný, přísný, spravedlivý, drží slovo a kdykoli je třeba, dokáže nás vyslechnout a pomoci, dokáže nás posunovat dál, podržet, je-li třeba a je na něj spoleh – prostě správný chlap v učitelském světě, který má náš přirozený respekt.
Pro toto všechno a ještě i víc, co už se sem nevešlo, jsme ho do Zlatého Ámose přihlásili - je to náš favorit na vítězství.

Příhoda

Vybrat pouze jednu příhodu je velmi složitý úkol. Každá z hodin je příhodou sama o sobě. Nicméně v každé hodině k nám pan učitel přistupuje jako k týmu, jehož je součástí. Proto jsme byli velmi překvapeni tím, že pan učitel po nás chce pravidelně vyplňovat anonymní on-line hodnocení jeho práce a oznámkovat jej. Toto hodnocení zahrnuje zpětnou vazbu na jednotlivé předměty, ve kterých nás pan učitel učí. Pana učitele zajímá u každého z předmětu to, jestli nám předává znalosti srozumitelně, v pro nás vyhovujícím tempu, jestli se nebojíme ptát, zapojit se do hodiny, a co by nám více pomohlo při výuce k pochopení. S našimi postřehy pan učitel pracuje. Pracuje tedy nejen s námi jako žáky, ale i sám se sebou a na sobě. Záleží mu na tom, abychom vše pochopili, aby nás předměty s ním bavili a cítili jsme se při jeho výuce dobře. Naše nominace do této soutěže je pro něj zpětnou vazbu nad rámec jeho pravidelné zasílané.

Zpět na seznam kandidátů

Stříbrní partneři

Zlatý mediální partner

 

Partneři 2022/2023

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
CK2
ČMOS PŠ
EKO KOM a.s.
Berchtold
Alkom
ČT edu
MP Education
Hlavní město Praha
Efko

Mediální partneři 2022/2023

Dětská tisková agentura
ČT: D
Právo
Týdeník školství
Adam.cz
řízení školy
České novinky
Amos vision