Akademie řemesel Praha- SŠT
Zelený pruh 1294/52
14708
Praha 4
Hlavní město Praha
Přihláška kompletní
Charakteristika
Pan učitel Vladimír Fiala je pozorný, zodpovědný, milý a vždy se na něj můžeme se vším obrátit. Je to jak náš učitel, tak i náš přítel. Díky němu jsme toho hodně nacestovali jak mimo českou republiku, tak i po Praze.
Příhoda
Několik žáků naší třídy se s panem učitelem účastnilo mezinárodních projektů, zaměřených na AI a robotiku.
V rámci projektu AI4Females jsme tvořili tři demonstrátory, které měly dívkám na ZŠ nabídnout cestu ke studiu technických oborů. V projektu jsme tak učili počítač rozeznávat, zda květina potřebuje zálivku, řídili jsme autodráhu intenzitou úsměvu, nebo jsme nechali počítač hlídat, aby měl pracovník u točivých strojů nasazeny ochranné brýle. Taková věc se na škole, kde se vyučuje řemeslo, hodí.
V letošním projektu Robvet jsme navázali na předchozí projekt a opět ve třech demonstrátorech jsme programovali robotickou ruku v prostředí Arduino. Naše demonstrátory jsme tak naučili vyhledat na stole květináč s květinou a tu pak zalít, nebo míchat koktejly. Samozřejmě nealkoholické.
Třetí demonstrátor pak využil robotickou ruku k nastavení dalekohledu k požadovanému tělesu sluneční soustavy a to v reálném čase, tedy podle jeho aktuální skutečné pozice. Robotická ruka má omezenou nosnost, vytiskli jsme tedy na 3D tiskárně maketu dalekohledu.
Zmíněné mezinárodní projekty jsou velkou příležitostí navštívit v rámci tzv. mobilit partnerské země, které se na projektu také podílí. V rámci návštěvy se pracuje na projektu, ale také se vždy najde čas na prohlídku příslušného města, což bývá velmi zajímavé.
Na projektu chytrého dalekohledu jsme s panem učitelem pracovali v Itálii. Po návštěvě města Lecce jsme strávili večer laděním převodu souřadnic planety získaných z internetové databáze do souřadného systému robota. Početní operace nebyly úplně jednoduché, ale večer s matematikou byl korunován úspěchem a robot nám skutečně po zadání tělesa sluneční soustavy otočil dalekohledem do „požadovaného“ směru. Tedy,…mysleli jsme si to. A ostatně vlastně, „kdo nám dokáže, že směr správný není?“.
Druhý den jsme pyšně demonstrátor předvedli na partnerské škole a jaké bylo naše překvapení, když zdejší pan učitel prohlásil, že náš dalekohled ukazuje pěkně, ale špatným směrem. Nikoho z nás nenapadlo, že tento pán bude zapáleným hvězdářem.
Naštěstí se ukázalo, že chyba spočívá pouze v otočení znaménka u jednoho z výpočtů, což jsme s naším panem učitelem rychle napravili a pak už demonstrátor fungoval správně.