Harmonogram 

Zahájení  - 5. října 2025
Příjem přihlášek - do 31.12. 2025
Regionální kola - leden, únor 2026
Semifinále - začátek března 2026
Finále - 27. března 2026
Galavečer-Kantorský bál - 28. 3. 2026

 

Sledujte nás na You Tube

Jděte do toho ...
rady Zlatých Ámosů

Jak to vidí Ámos
Vzpomínka na zážitek a doporučení

Minutový učitel
Finalisté vás za minutu něco naučí

Najdete nás také na Instagramu a Facebooku

   

Nominace končí za

Účast kandidátů v jednotlivých regionech

<strong>Hlavní město Praha</strong></br />
Hanslíková Martina <br />Hůla Jan <br />Petrová Eliška <br />Pokorný Petr <br />Šárová Klára <br /> <strong>Středočeský kraj</strong></br />
Bartošek Pavel <br />Cafourek Jan <br />Klimovičová Monika <br />Kopecký Ondřej <br />Lochová Alexandra <br />Nováková Markéta <br /> <strong>Karlovarský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Ústecký kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Liberecký kraj</strong></br />
Vorlíček Pavel <br /> <strong>Královéhradecký kraj</strong></br />
Samková Tamara <br />Zavázalová Kateřina <br />žibřidová Hanka <br /> <strong>Pardubický kraj</strong></br />
Mazal Mgr. Jan <br />Vyhnálková Zuzana <br /> <strong>Olomoucký kraj</strong></br />
Bešta Jiří <br />Zatloukal Lukáš <br /> <strong>Moravskoslezský kraj</strong></br />
Holub Miroslav <br /> <strong>Zlínský kraj</strong></br />
Grohová Zuzana <br />Kretková Veronika <br />Langerová Adéla <br />Šustek Radim <br />Vávrová Kateřina <br /> <strong>Jihomoravský kraj</strong></br />
Tomek Robert <br /> <strong>Kraj Vysočina</strong></br />
Bechyně Roman <br />Smržová Dagmar <br /> <strong>Jihočeský kraj</strong></br />
Šikrová Jana <br /> <strong>Plzeňský kraj</strong></br />
Budínská Gabriela <br />Šrámková Adéla <br />Úbl Václav <br />

Upozornění na novinky e-mailem

Budínská Gabriela

Budínská Gabriela
ZŠ a MŠ Chotíkov,p.o.
Chotíkov 173
330 17
Chotíkov
Plzeňský kraj
Přihláška kompletní

Charakteristika

Paní učitelka, která je zároveň naší paní ředitelkou, je velmi klidná a vůči žákům nevznětlivá osoba. Je milá, příjemná, zároveň ale zná svá pravidla a učí nás všechny se dle nich řídit. Nikomu to ale nevadí, jedná se totiž o pravidla rozumná a nijak nepříjemná. Paní učitelka má nejenom svůj čistý a uhlazený šarm, má i svůj výstup a přístup, kterým se zcela odlišuje od jiných učitelů. K žákům se totiž chová s nadhledem, avšak svůj odborný výklad vždy přiblíží na úroveň a znalosti daných žáků a vždy s úsměvem při náročnějším výkladu novou látku vysvětlí znovu klidně vícekrát, dokud jí i ten nejméně bystrý žák nepochopí alespoň ze tří čtvrtin. Rozumí nám a její předměty ji zřejmě opravdu naplňují, učí totiž s nadšením a chutí např. do různých stavebnic, pokusů, obrázků či videí a hezkých a srozumitelných prezentací. Nikdy nemá chaos ve věcech, tudíž i testy a jejich obsah nám sděluje předem, což je skvělé, jelikož u paní učitelky máte jistotu, že když píšete test na hustotu, bude tam opravdu hustota, a ne úloha zaměřená na elektromagnetickou indukci. Paní učitelka přihlíží i na data jiných velkých testů a sama nám řekne, že tam máme nějaký jiný test, tudíž ten svůj přesune, abychom neměli tolik učení najednou. Z paní učitelky doslova svítí autorita, není ale nijak zlá či nepříjemná, jak se často mladší třídy, které neučí, obávají. Hodiny s paní učitelkou jsou výhrou a koho učí, ten je zanedlouho ve fyzice, přírodopisu či chemii jako ryba ve vodě.

Příhoda

V naší škole nemáme speciální učebnu na chemii či fyziku, a proto musí učitel provádět pokusy ve třídě na lavici. Naše příhoda se váže k hodině chemie a důkazu toho, že kapaliny a plyny jsou tekuté. To, že kapalinu lze přelévat si dokáže představit každý. S plynem je to už horší. A tak nám naše paní učitelka chtěla ukázat přelévání plynů, říkala, že je to velmi efektní pokus, protože plyn bude hořet.
K pokusu byly připraveny dvě kádinky, plyn do zapalovače, kahan, zapalovač a špejle. Nejprve paní učitelka zapálila kahan a dala jej na jednu stranu lavice, kádinky postavila na stranu druhou. Zapálila špejli, kterou vložila do každé z kádinek a nic…. Nic nehořelo, nebyl tam žádný hořlavý plyn. Potom vzala plyn do zapalovače a nastříkala ho do jedné z kádinek. Do druhé kádinky jej jakoby „imaginárně“ přelila a měla v úmyslu jej zapálit, aby nám dokázala, že plyn je tekutina a dá se přelévat. To už nestihla. Plyn se při přelévání rozšířil až ke kahanu a hezky nám to „blaflo“. Plamen se dostal nejen do kádinky, ale hořel i na lavici. Paní učitelka zůstala v klidu, počkala až plyn dohoří. My jsme byli opravdu překvapení, někdo se trochu lekl, protože to nikdo nečekal. Dostalo se nám poučení, jak jsou hořlavé plyny nebezpečné, neb vzplanou rychleji, než bychom čekali a je důležité je udržovat daleko od otevřeného ohně. Nicméně paní učitelku to neodradilo, usoudila, že to s množstvím plynu nastříkaného do kádinky přehnala, napodruhé jej tedy nastříkala méně, plyn přelila do druhé kádinky, v ní pak plyn zapálila, aby dokázala, že tam skutečně je a že je tedy plyn (stejně jako kapalina) tekutinou, protože ho lze přelévat. Tyto dvě informace, tekutost plynů a nebezpečnost hořlavých plynů, si určitě díky tomuto hořícímu pokusu budeme všichni dlouho pamatovat.

Zpět na seznam kandidátů

STŘÍBRNÝ PARTNER

porg.png (800×410)

Partneři 2025/2026

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
CK2
ČMOS PŠ
EKO KOM a.s.
forclassmates
Berchtold
Alkom
ČT edu
Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského
MP Education
Hlavní město Praha
Asociace bezpečná škola
Efko
Mlékárna Valašské Meziříčí
Gordic
volba spotrebitelu

Mediální partneři 2025/2026

Dětská tisková agentura
ČT: D
Týdeník školství
Adam.cz
řízení školy
České novinky
Amos vision