Harmonogram 

Zahájení  - 5. října 2024
Příjem přihlášek - do 31.12. 2024
Regionální kola - leden únor 2025
Semifinále - začátek března 2025
Finále - 28. března 2025
Galavečer-Kantorský bál - 29. 3. 2025

 

Sledujte nás na You Tube

Zahájení 30. ročníku ankety

Studio Zlatý Ámos
Aktuální informace

Jděte do toho ...
rady Zlatých Ámosů

Jak to vidí Ámos
Vzpomínka na zážitek a doporučení

Minutový učitel
Finalisté vás za minutu něco naučí

Najdete nás také na Instagramu a Facebooku

   

Příjem přihlášek končí za

Účast kandidátů v jednotlivých regionech

<strong>Hlavní město Praha</strong></br />
Staněk Libor <br />Šuralová Emilie  <br /> <strong>Středočeský kraj</strong></br />
Filípková Julie  <br />Jandová Barbora  <br />Jindrová Zdeňka  <br />Kopecký Ondřej <br /> <strong>Karlovarský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Ústecký kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Liberecký kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Královéhradecký kraj</strong></br />
Kotopulu Natálie <br /> <strong>Pardubický kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Olomoucký kraj</strong></br />
Klimecká Klára  <br />Maleňáková Vlasta  <br /> <strong>Moravskoslezský kraj</strong></br />
Urbanský Denis <br /> <strong>Zlínský kraj</strong></br />
Dobšová Tereza  <br /> <strong>Jihomoravský kraj</strong></br />
Adamcová Jitka  <br />Klimeš  Jan  <br />Měráková Veronika  <br />Pastyříková Veronika  <br />Pfefferová Magdalena  <br />Walterová  Zdeňka  <br /> <strong>Kraj Vysočina</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Jihočeský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Plzeňský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti

Upozornění na novinky e-mailem

Všem váhajícím doporučuji, aby neváhali ... (převzato z Učitelských novin)

„Korunka Zlatého Ámose pro mě byla největším oceněním mé práce, kterého se mi v životě dostalo. O to víc bylo cenné, že vzešlo od mých studentů,“ říká Emílie Kostrbová z gymnázia v Bučovicích, která anketu vyhrála před deseti lety. „A co bych poradila těm, co se ještě rozmýšlejí, zda nominaci přijmout? Nemůžete váhat. Žáci vložili do vašich rukou svou důvěru, povýšili vás na piedestal nejoblíbenějšího učitele, protože vám věří, váží si vás a mají vás rádi.

Víte, jak mi bylo, když jsem se o nominaci dověděla? Žaludek se mi svíral při představě, že se budu muset někde prezentovat, předvádět, což jsem zvládala před studenty, ale rozhodně ne před dospělými. I z rodičovské schůzky jsem mívala deprese, natožpak z nějaké poroty. Šly na mě mrákoty před každým kolem, třásla jsem se nervozitou a nebyla schopna pozřít ani vodu. Ale věděla jsem jedno. Ty studenty, kteří mě poctili svou volbou, nemohu zklamat v žádném případě. Nebylo nad čím váhat. Prostě musím. Takže hlavu vzhůru a po hlavě do toho. Teď už nemůžete prohrát. Jste přece nejoblíbenější učitelé pro své žáky. A to je na světě nejdůležitější, ne to, jestli si tu korunku nakonec na hlavu posadíte, nebo ne.“

Podobnou radu má i Ivanka Hájková z Prostějova: „Všem váhajícím doporučuji, aby neváhali ani na okamžik a nominaci přijali. Získáte nové přátele, spoustu zkušeností, zažijete to, co byste nikdy nezažili, a hlavně pocit uspokojení z toho, že jste v životě něco výjimečného dokázali.“

„Anketa Zlatý Ámos mi dala morální motivaci, že moje práce má alespoň pro některé žáky a rodiče smysl,“ je přesvědčen Robert Kupka z Kolešovic. Jarmila Ichová z Českých Budějovic k tomu dodává: „I když je Zlatý Ámos pro mě už historií, stále si vzpomínám, jak mi nominace od dětí dodala sebevědomí a chuť do další práce. Po vítězství ve finále se změnilo i jednání vedení školy směrem ke mně. Nepatřila jsem totiž zrovna mezi oblíbence. Ankety si ale nejvíc vážím proto, že ukazuje, na rozdíl od médií, pozitivní příběhy ze škol.“

 „Snad vám má podpora dodá odvahu a chuť zabojovat v soutěži o nejoblíbenějšího učitele,“ přidává se Hana Pacíková z Holešova. „Je to rozhodnutí vašich žáků, kteří vám touto cestou vyjadřují vděk, úctu a nesmírný obdiv. Pokud vám vaše rozhodnutí usnadní má upřímná zpověď, budu jen ráda.

O své nominaci do účasti v této anketě jsem se dozvěděla těsně před vánočními svátky. Naprosto jsem netušila, co mě čeká. Na rozmýšlení nebyl čas, ani vhodná chvíle. Nemohla jsem odmítnout důvěru svých žáků, přiznávám, že mi jejich odhodlání vhánělo slzy do očí. Nikdy jsem nebyla ambiciózní pedagog a z řady mých nadřízených jsem se málokdy setkávala s gesty podpory, spíše naopak. Věděla jsem však, že svou práci s mladými lidmi nesmírně miluji, že mě obohacuje víc než cokoliv jiného. Nechtějte zvítězit. Chtějte si pouze užít velice důvěrné chvíle se svými žáky - to, že si vzájemně důvěřujete, to, že si nesmírně zhodnocujete svůj život vzájemnou interakcí. V procesu vyučování tuto možnost sice máte, ale nikdy nedosáhne rozměrů, které jsou vám umožněny díky účasti v této anketě. 

Jsem nesmírně vděčná, že jsem se se svou, dnes již bývalou třídou, stala součástí této ankety. Je to opravdové, čisté, nezkorumpované prostředí, nabité energií a velmi vlídnými a profesionálně i lidsky geniálními lidmi. Užijte si tu radost, kterou má to štěstí prožít jen nepatrná hrstka učitelů v naší zemi.“

Na slova svých kolegů navazuje Jan Flídr ze Dvora Králové, který korunku Zlatého Ámose získal v loňském roce: „V průběhu celé ankety jsem se setkával s velkým množstvím kolegů a lidí, kteří školství vnímají stejným nebo velmi podobným způsobem jako já. Mnohá setkání pro mě byla proto obohacující a samozřejmě nejen pouze pro mě. Moji žáci si celou soutěž též velmi užili. Získali jsme neopakovatelné zážitky, na které dodnes rádi vzpomínáme.“
„Když jsem sledoval tuto anketu o nejoblíbenějšího učitele zpovzdálí jako učitel, myslel jsem si, že Zlatý Ámos není pro mě. Věděl jsem o ní, vnímal jsem ji, ale vůbec mě nenapadlo, že by se mě mohla někdy nějak týkat,“ vzpomíná Jiří Luka z Babic. „Říkal jsem si, že nejsem nijak výjimečný. Učím s nadšením, baví mě to. Mám práci s dětmi zkrátka rád. Nepotřebuju žádné ocenění. Stačí mi radost v očích mých žáků, a víc jsem o tom nepřemýšlel. O to větší bylo moje překvapení, když mě moji malí žáci (učím totiž na prvním stupni) nominovali do Zlatého Ámose. Věděl jsem z neobvyklého dění, že něco před Vánoci chystají, běhali o přestávkách po škole, pořád se tak potutelně usmívali, zkrátka jsem věděl, že chystají dárek...

Takže pokud dostanete od svých žáků k letošním Vánocům přihlášku do ankety Zlatý Ámos, běžte s nimi do toho. Chtějí vám udělat radost, potěšit vás, ocenit práci, kterou podle dětí, nejpřísnějších to soudců, pro ně děláte. Pro přihlášení museli vaši žáci něco udělat, obětovat svůj čas, napsat přihlášku, sehnat podpisy. A to se cení. Nezklamte je, užijte si to spolu s nimi.  A pokud si myslíte: "Zlatý Ámos není pro mě," jako já před lety, tak to není pravda. Vy totiž Ámosem jste - pro své žáky. A to je přeci to nejdůležitější ocenění.“

Text: Karla TONDLOVÁ

Foto: DTA

17. prosince 2017

Diskuze

Vložit příspěvek

Jméno
E-mail
Text příspěvku



STŘÍBRNÍ PARTNEŘI

porg.png (800×410)

 

Partneři 2024-2025

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
CK2
ČMOS PŠ
EKO KOM a.s.
Berchtold
Alkom
ČT edu
MP Education
Hlavní město Praha
Efko

Mediální partneři 2024-2025

Dětská tisková agentura
ČT: D
Týdeník školství
Adam.cz
řízení školy
Amos vision