| 1. ročník (1993/1994) Petr Martínekprofesor obchodní akademie ve Vlašimi.
Historicky první pedagog, kterého žáci zvolili Zlatým Ámosem a který si vyzkoušel, jak se nosí koruna "krále českých učitelů". Porotu zaujal především vlastními básněmi, které později vyšly i knižně. |
| 2. ročník (1994/1995) Pavel Bednářprofesor Masarykova gymnázia v Říčanech u Prahy.
Porotu zaujalo jeho společné vystoupení s žáky. Originálním způsobem doprovázel dívčí sbor na kytaru a zpíval. I v dalších finálových disciplínách přesvědčil, že je pedagogickou osobností. |
| 3. ročník (1995/1996) Milan Pospíchalprofesor SPŠS v Chrudimi.
Podařilo se mu "pubertální" studenty zaujmout i pro takové předměty jako je fyzika a matematika. Scénkou, kterou se svými studenty předvedl při finále, si získal nejen publikum, ale i porotu. Na konci školního roku, ve kterém získal titul Zlatý Ámos, odešel ze školství (nebyl pro něj na škole, kde učil, dostatečný úvazek) a začal pracovat jako zprávař v soukromém rádiu. |
| 4. ročník (1996/1997) Robert Kupkaučitel prvního stupně ZŠ z Kolešovic na Rakovnicku.
Poprvé získal titul Zlatý Ámos učitel na prvním stupni základní školy. Porotu zaujaly jeho vědomosti z díla J.A. Komenského a ocenila i jeho přístup k "žáčkům" nejnižších školních tříd. |
| 5. ročník (1997/1998) Zdena Havlasováředitelka dětského domova a ZŠ v Nymburku.
První žena, která byla zvolena "královnou učitelů" a vyzkoušela si královskou korunu. Pedagogická osobnost, která škole a především dětskému domovu věnuje všechen svůj čas. Je pro "své" děti opravdovou mámou. Dokáže je zaujmout, motivovat. I případný trest od ní děti přijmou a snaží se o nápravu. |
| 6. ročník (1998/1999) Jarmila Ichováučitelka ZŠ v Českých Budějovicích.
Umí být přísná, ale především je spravedlivá. Se svými žáky tráví většinu volného času (a prý jí mohou mimo školu i tykat). Po získání titulu Zlatý Ámos jí žáci udělali bustu a na podstavec napsali ZLATÝ KÁMOŠ. |
| 7. ročník (1999/2000) Libor Sládekprofesor gymnázia J. Heyrovského v Praze.
Opět se (možná jen na jeden rok) ujal vlády muž. Po finále ho studenti odnesli z pódia na ramenou (kdo se tím může ještě pochubit?). Při finále rozdal všem noty a zpívala i porota. Na kantorském bále zcela neplánovaně udělal jeden veliký pěvecký sbor ze všech přítomných hostů (cca 500 lidí) |
| 8. ročník (2000/2001) Václav KuříkZŠ Úprkova, Hradec Králové
Do 8.ročníku ankety byl svými žáky přihlášen jako poslední a zvítězil. Vedl téměř ve všech finálových soutěžích. Porotu a diváky zaujalo především jeho neobvyklé představení školy, na které učí a vystoupení s dětmi. Cirkus v jejich provedení byl opravdu senzační.
V tomto ročníku byly uděleny ještě tři další ceny. Dětská porota zvolila jako nejoblíbenějšího Petra Daňka ze základní školy ve Vlachovicích, cenu Ámos sympaťák získala na základě 99 998 hlasů Monika Březinová ze základní školy Gorkého v Pardubicích a poprvé byl oceněn i zahraniční Ámos: děti ze základní školy v chorvatském Daruvaru korunovaly Jaromíra Bílka. |
| 9. ročník (2001/2002) Ivan BartošGymnázium Česká, České Budějovice
"Pan profesor Ivan Bartoš vyučuje chemii a matematiku a je to na něm vidět - oheň zapaluje střelným prachem a kvásek do vánočky dělá z lihu... (dle naší zkušenosti a jeho vyprávění). V hodinách matematiky šetří barevnými křídami se slovy: ,,Víte, kolik by za to bylo jogurtů?!" (citace z přihlášky).
V tomto ročníku byly uděleny ještě dvě další ceny. Dětská porota zvolila jako nejoblíbenějšího Pavla Liebicha, cenu Ámos sympaťák získal na základě témeř 8000 hlasů Libor Lepík. |
| 10. ročník (2002/2003) Jan NovotnýZŠ Lhenice
Pan Novotný vyučuje přírodní vědy takovým způsobem, že se stal nejoblíbenějším nejen na své škole, ale v celé republice. Jeho žačky na finále po oznámení verdiktu poroty štěstím plakaly.
V tomto ročníku byly uděleny ještě další ceny. Dětská porota zvolila jako nejoblíbenějšího Petra Machalu ze ZŠ Hluk, cenu Ámos sympaťák získala na základě internetového hlasování paní učitelka Lenka Zboroňová ze ZŠ Žirovnice. Cenu Ámos Microsoft 2003 získal za "uzdravování" školních počítačů a vedení kroužku informatiky pan učitel Jaroslav Svátek ze ZŠ Mýtní Praha Běchovice.
Posledním Ámosem 2003 je pan učitel Jiří Honomichl z Aše. Významně se zasloužil o obnovu záplavami poškozeného majetku v Českých Budějovicích. Dostal titul Mokrý Ámos 2003. |
| 11. ročník (2003/2004) Jiří LukaZŠ Mendíků, Praha 4
Jiří Luka vyhrál všechno co mohl. To se za 10 let ankety stalo poprvé. Kromě toho, že je Zlatým Ámosem 2004, získal také titul Dětský Ámos a Ámos Microsoft. Jiří Luka je druhým pražským Ámosem. Navíc byl žákem pana Sládka, Ámose z roku 2000.
Titul Ámos sympaťák 2004 na Kantorském bále získala Müllerová Jaroslava, ZŠ Kvítková 4338, Zlín. |
| 12. ročník (2004/2005) PaedDr. Luboš BlahoutGymnázium a sportovní gymnázium Dr. Randy, Jablonec nad Nisou.
Je čestný, spravedlivý, se smyslem pro humor, vtipný, umí prohrávat, obětavě se věnuje studentům i ve svém volném čase, rád sportuje, pilně se věnuje své hudební skupině Kurýr - dobře hraje na klavír, kytaru i klávesy. (Toto je citace z přihlášky).
Titul Dětský Ámos získala paní učitelka Hana Houkalová z Prahy 6. Titul Ámos sympaťák 2005 na Kantorském bále získala Martina Čiklová z Ostravy. |
| 13. ročník (2005/2006) Ivana KrumplováZákladní škola Krásovy domky, Pelhřimov
Přistupuje ke svému povolání, v jejím případě spíše poslání, s láskou a radostí. Každého z nás bere spíše jako rovného jedince, kterému se snaží pomoci nejen ve školních povinnostech, ale i v mimoškolní činnosti, kde je nám spíš přítelem, kamarádem. Vždy jí záleželo na každém z nás, abychom se dobře uplatnili v životě, abychom byli šťastní.(Toto je citace z přihlášky).
Titul Dětský Ámos získal Miroslav Horák z Humpolce. Titul Ámos sympaťák 2006 v sms hlasování získala také Ivana Krumplová. Titul Média Ámos dostala od novinářů Lucie Šupíková ze Stěbořic. Ámosen Školy on line se stala Věra Šindlauerová z České Lípy. |
| 14. ročník (2006/2007) Ivan SedlákMasarykova střední škola chemická, Křemencova, Praha 1
Tento na první pohled postarší pán je neustále plný elánu. Potkáte-li ho na chodbě, rozzáří se, roztáhne úsměv takřka od ucha k uchu a veselým tónem pozdraví. Jakékoli setkání s ním vás naplní optimismem. Vždy je pečlivě upravený. Jeho vystupování je jisté, vždy je ochotný kdykoli pomoci a své bohaté zkušenosti rozdává plnými hrstmi.(Toto je citace z přihlášky).
Titul Dětský Ámos získala Petra Barošová ze Zubří. Titul Ámos sympaťák 2007 v sms hlasování získal také Ivan Sedlák. Titul Média Ámos dostala od novinářů Doubravka Matulová ze ZŠ Mládí, Praha. |
| 15. ročník (2007/2008) Emílie KostrbováGymnázium Bučovice
Zlatým Ámosem 2008, ale také Dětským Ámosem, Ámosem sympaťákem a Média Ámosem se v pátek 28. března 2008 stala Emílie Kostrbová z Gymnázia Bučovice. |
| 16. ročník (2008/2009) Lucie AndělováZŠ Komenského 614, 735 06 Karviná
Zlatým Ámosem 2009, ale také Dětským Ámosem se stala Lucie Andělová. "Naše nejoblíbenější paní učitelka Andělová je opravdu jako anděl s dlouhými vlnitými vlasy, nemá je však zlaté, ale černé. Proč ji máme rádi? Umí držet tajemství, proto se jí můžeme svěřit. Také nás potěší, když se naopak ona svěří se svými starostmi i nám. Často jsme opravdu zlobiví žáci a ona má s námi strašnou trpělivost. Mnohem větší, než naše maminky." (Citace z přihlášky). |
| 17. ročník (2009/2010) Martina ČiklováMŠ a ZŠ Ostrčilova, Moravská Ostrava.
Martina Čiklová byla do ankety navržena již po třetí. Pokaždé se dostala do finále. V 17. ročníku se stala nejen Zlatou Ámoskou, ale také získala titul Ámos sympaťák. "Je velmi milá, usměvavá, spravedlivá, strašně chytrá a má sportovního ducha, taky se do všeho vrhne po hlavě a naplno a občas je z toho trochu šílená!" - citace z přihlášky. |
| 18. ročník (2010/2011) Petra ŠiškováZŠ Rokycanova, Sokolov.
Poprvé v historii ankety získal titul zástupce Karlovarského kraje. Petře Šiškové zároveň dětská porota udělila titul Dětský Ámos 2011. "Když se paní učitelka pro něco nadchne, tak to dotáhne do konce. A má také neobyčejný cit pro rozeznání podstatného od podružného." (citace z přihlášky).
Titul Ámos sympaťák 2011 získala Jana Styblíková ze ZŠ Jana Wericha, Praha 6 a titul Média Ámos 2011 Zdeněk Bukvář, ZŠ Horáčkova, Praha 4. |
| 19. ročník (2011/2012) Michal MiklášGymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín, Náměstí T. G. Masaryka 2734-9, 760 01 Zlín .
"Je skromný, na finále mluvil za kantory, ne za sebe," řekl o panu Miklášovi předseda poroty MUDr. Jan Cimický. Stal se nejen Zlatým Ámosem, ale i Dětským Ámosem 2012.
Titul Ámos sympaťák 2012 získal Michal Pavelka ze ZŠ Bezručova v Městci Králové, titul Média Ámos 2012 Tomáš Zahoř, ZŠ a MŠ Žákovská, Praha 6 Lysolaje. |
| 20. ročník (2012/2013) Růžena HlůškováSice malá postava, ale zato velká osobnost se smyslem pro humor, sympatická, přátelská (v pohodě si s vámi zahraje třeba stolní tenis, fotbal či paintball). Ve svých předmětech nemá z ničeho strach. Zachová vždy klidnou hlavu. Nejen, že zachovává chladnou hlavu ve vysvětlování choulostivých a obtížných učivech, ale i v těžkých životních situacích (citace z přihlášky). Růžena Hlůšková (ZŠ U Pálenice, Kunovice) je také Dětským Ámosem 2013 a Ámosem sympaťákem 2013. |
| 21. ročník (2013/2014) Ivanka HájkováDala by se charakterizovat třemi slovy ? autorita, lidskost a úsměv. Kdybyste paní profesorku uviděli na ulici, asi by vás nenapadlo, co tahle malá, usměvavá dáma, která vypadá jako nějaká moderní babička, co svým vnoučatům peče buchty se stejným zápalem, jako když s nimi hraje paintball, dokáže ? vzbudit respekt party puberťáků a donutit je dostat chemii do hlavy. (Citace z přihlášky).
Titul Dětský Ámos získal Zdeněk Štěpánek, Amosem sympaťákem je Václav Dycka. |
| 22. ročník (2014-2015) Hana Pacíková"Díky svému krásnému úsměvu a vždy dobré náladě dokáže rozzářit celou třídu. Prožívala s námi naše dospívání, první lásky, starosti a veškeré problémy. Konec každého školního roku jsme si společně zpříjemňovali výlety, které jsme prožili na úžasných místech se skvělými lidmi včetně naší paní učitelky." (Citace z přihlášky).
Hana Pacíkova se stala také Dětským Ámosem 2015.
|
| 23. ročník (2015-2016) Jan Flídr"Učitel Jan Flídr,
sedmáků je lídr.
Učí přírodopis, chemii, též vychovává ke zdraví.
Krotí třídní živly, jeho smích nás často pobaví.
Kdyby jiný učitel o hlavonožcích vypravoval,
všechny žáky ve třídě by maximálně iritoval,
ale ve vyprávění Flídra,
zajímavá je i křída.
To ví celá třída!" (citace z přihlášky).
|
| 24. ročník (2016-2017) Lukáš Lis"Pan učitel je citlivý. Když žáka něco trápí nebo naopak těší, hned to pozná a snaží se případně pomoci. Je také milý a velmi poctivý, vždy dodrží své slovo. Nejvíce se nám líbí, že dokáže být přísný ale přesto je v hodině zábava a nenudíme se."
(citace z přihlášky).
Lukáš Lis se stal Ámosem češtinářem, Ámosem sympaťákem a Zlatým Ámosem. |
| 25. ročník (2017-2018) David TurekKdyž slyším slova respekt a úcta, vidím před sebou svého třídního učitele. Jmenuje se Mgr. David Turek. Velice zajímavým způsobem využívá interaktivní tabuli při hodinách hudební výchovy. Propojil tabuli, počítač a elektronický hudební nástroj a vytvořil tak kouzelnické trio. Pan učitel ale umí kouzlit i při hodinách českého a anglického jazyka. Vysílá k nám neviditelné signály – kdo je na příjmu, rozpozná, co znamenají. Nedají se uchopit a přece existují. Ta dobrá atmosféra při hodině nám signalizuje, že náš učitel má svou práci rád a je tu pro nás. |
| 26. ročník (2018-2019) Pavlína KopáčikováJe velmi milá, pečlivá, umí nám naslouchat, je výborná sportovkyně. Díky ní všichni milujeme matematiku a tělocvik. Nikdy nezkazí žádnou legraci. |
| 27. ročník (2019-2020) Tomáš MíkaGymnázium Pierra de Coubertina Tábor
Mgr. Tomáš Míka vyučuje český jazyk a základy společenských věd. Pro mnohé jsou právě tyto dva předměty nezáživné a obtížné, pan učitel je, díky svému zápalu, znalostem a uměním danou látku vysvětlit i těm nejpomalejším z nás, dokáže skvěle přiblížit a zpříjemnit tak tyto hodiny. Podařilo se mu nejednoho „literárního barbara” změnit v milovníka literatury. Jak řekl jiný Tomáš, a to sice Tomáš Garrigue Masaryk, „myšlení bolí”. My všichni jsme rádi, že nás může myšlení bolet s tímto, pro nás neméně významným, Tomášem. (citace z přihlášky).
|
| 28. ročník (2020-2021) Tomáš PírekZákladní škola U Krčského lesa, Praha 4.
Vždy nám pomůže, když máme s něčím problém. Nebere nás na lehkou váhu, má nás totiž upřímně rád, záleží mu na nás a bere naše názory, jako kdybychom byli na jeho úrovni. Často si s ním povídáme. Vždy nás dokáže rozesmát. Připadá nám, že ho známe 10 let a ne 3 roky. Poradí i s osobními záležitostmi a pomůže ohledně středních, vysokých škol a zaměstnání. Jeho názory jsou jako Jana Ámose Komenského, protože stále říká, že se máme rozhodovat podle sebe a taky ať si vše dopředu rozmyslíme. Když něco provedeme, vždy stojí za námi. |
| 29. ročník (2021/2022) Marek ValášekJe velmi vstřícný a nápomocný během vysvětlování jakýchkoliv matematických příkladů. Matematiku se nám nesnaží předat pouze stručně, ale snaží se abychom pochopili její principy. Jeho vášeň k matematice nenechá nikoho ladem a dokazuje, jak rád nám tyto informace předává. Pan Valášek je energická osobnost s veselou povahou a neuběhne hodina, kde bychom se nezasmáli. Kromě Zlatého Ámose získal tituly Pražský Ámos, Ámos sympaťák a Ámos ČT. |
| 30. ročník (2022/2023) Daniela KrátkáDaniela je nejen skvělá učitelka a báječná kolegyně, ale také ztělesněná inspirace a motivace. Je aktivní, plná energie, nápadů, nebojí se inovativních metod výuky a svým studentům předává informace efektivním způsobem. Je komunikativní, empatická, přátelská, ochotná a navíc milá. (citace z přihlášky).
Kromě titulu Zlatý Ámos získala i titul Dětský Ámos. |
| 31. ročník (2023/2024) Dominik SimonZŠ A. Baráka Lovosice.
"Snaží se upevňovat vztahy ve třídě a nemusíme se bát za ním přijít. Kdybychom ho měli popsat v pár slovech, byly by to tyto – milý, ochotný, zábavný, hodný, hezký." |