Mensa Gymnázium
Španielova 1111
163 00
Praha
Hlavní město Praha
Přihláška kompletní
Charakteristika
Našeho báječného pana učitele matematiky a třídního učitele nominujeme do soutěže Zlatý Ámos, protože je pro nás mnohem víc, než jen učitel. Učí nás nejen řešit složité rovnice, ale také hrát šachy a piškvorky, díky čemuž rozvíjíme logické myšlení a kreativitu, ale také se skvěle bavíme, zasmějeme se a poznáváme jeden druhého a další děti a spoluhráče napříč školou. A kdo si hraje, nezlobí:-). Pan učitel vysvětluje důležitost jak matematiky samotné, tak i souvislost a provazby na chemii, fyziku, zeměpis a další vědy, takže chápeme, proč se učíme věci, které se můžou zdát nejdřív náročné, ale pak máme radost, když se nám to v dalších předmětech hodí. Neustále ověřuje, že chápeme, a pokud ne, vysvětluje a vydává spoustu úsilí, aby každý učivo pochopil. Pomáhá tomu vždy přes hry, takže nás to často samo vtáhne. Vidíme, že je moc rád, když se nám daří. Pana učitele mají rádi ve škole snad úplně všichni (to bylo vidět i při sbírání podpisů) a i jeho bývalí žáci: často nás doprovází na školní výlety, kde je teprve spousta legrace, her a dobrodružství. Také si pana učitele vážíme, protože je s námi nejen v úspěchu, ale i v průšvihu, když se něco stane. Ale od průšvihů se nás snaží ochránit, a to je někdy docela fuška. Veliká síla našeho pana učitele je právě v tom, jak dokáže ze třídy vytvořit jeden tým kde se spolupracuje, respektujeme se a podporujeme. Vždycky říká, že když se někomu daří, je to úspěch i ostatních a když jeden dělá něco špatně, ostatní ho musí zastavit, protože jinak je i jejich odpovědnost, že to dovolili.
Pan učitel je i tatínek od rodiny a má děti Adama a Klárku, těm je 2 a 5 let, takže se musí starat o svoje děti i o nás. Jan Ámos Komenský měl také děti, tak se nám zdá, že to všechno docela sedí.
Příhoda
Příhod máme tolik že se nedají všechny vyjmenovat. Do zlatého Ámose jsme vybrali piškvorkovou. Začalo to tím, že pan učitel udělal druhý rok, co jsme ho měli za třídního, soutěž, kdo ho porazí v piškvorkách. Piškvorky propagoval i v dalších třídách. Od té doby se nás víc o piškvorky začalo zajímat. Když se za nějakou dobu organizoval školní piškvorkový turnaj, tak se několik z nás účastnilo. Do dvou let jsme si odnášeli vítězství v mladších žácích z celorepublikového finále soutěže PIŠQWORKY. Pan učitel s námi na finále do Brna jel a celou dobu nás podporoval. Vyhráli jsme poukazy na zážitek do TEPfaktoru a přinesli jsme je zpět pro celou třídu, takže díky tomu jsme mohli jet úplně všichni na úžasný školní výlet, který tak stál díky vyhraným lístkům jen o málo víc, než byla cenu lístku na autobus. Měli jsme celá třída velikou radost a parádní společný zážitek!