Střední škola gastronomická a hotelová s.r.o.
Vrbova 1233
147 00
Praha 4
Hlavní město Praha
Přihláška kompletní
Charakteristika
Paní učitelka nás vyučuje český jazyk a literaturu od prvního ročníku. Strávili jsme spolu spoustu času a díky tomu mohli navázat pevný vztah studenta a učitele. Má skvělý smysl pro humor a její hodiny mají vždycky "hlavu a patu". Z každé hodiny odcházíme s vysokým množstvím vědomostí a zároveň si vždy odneseme něco navíc (její poznatky a vlastní názory na určité události v literatuře nám otevřou bránu nejen pro povrchní znalosti, ale směřují mnohem hlouběji než jen ŠVP (školní vzdělávací program) školy.
Její hodiny nejsou monotónní a každá další hodina přinese do našich studentských životů vždy něco nového. Dokáže v hodinách aplikovat různé zábavné pomůcky, aby byla naše výuka ještě více rozmanitá, a přitom zachovává vysoký standard výuky. Její všeobecný přehled zajišťuje, že ji nedokáže zaskočit žádná záludná otázka z naší strany. Paní učitelka je ve výuce spravedlivá a důsledná a díky ní s klidným srdcem můžeme říct, že jsme bravurně připraveni na maturitní zkoušku z českého jazyka, která nás čeká již brzy.
I když jsme škola se zaměřením na hotelnictví a gastronomii, mnozí z nás mají ambice studovat na vysoké škole jiné obory. Paní učitelka nás vždy v našich rozhodnutích ohledně výběru vysokých škol podporuje, dává nám spoustu příležitostí se zdokonalit v potřebných dovednostech a také tipy pro zvládnutí přijímacích zkoušek.
Mezi hlavní zájmy paní učitelky Rayové patří čtení (ve velmi útlém věku dokázala přečíst více než 1000 knih). Ráda navštěvuje různé kulturní akce, díky kterým si neustále rozšiřuje své obzory. Říká, že se v práci vždy těší na žáky a kolegy, ale také na to, co se všechno naučí. Právě kolegiální sdílení a společné tříbení myšlenek ve třídě je to, co ji prý na učitelství nikdy neomrzí.
Třídy, které paní učitelka vyučuje, i celý učitelský sbor stojí pevně za naší nominací paní učitelky Rayové. Věříme, že paní učitelka je vhodný kandidát na Zlatého Ámose.
Příhoda
Společných příhod jsme s paní učitelkou zažili opravdu mnoho, proto by bylo velmi těžké vybrat jen jednu nejvýznamnější. Rozhodli jsme se proto zaměřit na dvě situace, které nám nejen zůstaly v paměti, ale také nás významně ovlivnily a přinesly nám přidanou hodnotu.
První příběh: Ďáblův advokát ve slohu
Příběh se odehrál minulý rok, kdy jsme v hodině slohu zkoušeli techniku zvanou „ďáblův advokát“. Tato metoda nás učí obhajovat opačný názor, než jaký ve skutečnosti zastáváme, a tím zlepšovat naše argumentační schopnosti a kritické myšlení. Tentokrát byla tématem manželství stejnopohlavních párů a jejich právo na adopci dětí.
Rozdělili jsme se do dvou skupin podle vlastních postojů, ale každá skupina musela připravit argumenty na podporu opačného názoru. Tato aktivita nás přiměla hluboce se zamyslet nad tématem a hledat fakta, která bychom jinak možná přehlédli. Paní učitelka nás skvěle vedla, motivovala a pomohla nám zformulovat přesvědčivé argumenty.
Když jsme poté předstoupili před tabuli a začali diskutovat, atmosféra byla napjatá, ale paní učitelka fungovala jako neutrální moderátor. Diskuze byla natolik podnětná, že se protáhla přes celou první hodinu, velkou přestávku a část další hodiny. I po skončení jsme se k tématu vraceli a díky této zkušenosti jsme si nejen rozšířili obzory, ale také se naučili respektovat odlišné názory.
Tato aktivita nám nepřinesla jen nové vědomosti, ale také posílila naši schopnost naslouchat druhým, formulovat vlastní myšlenky a vést kultivovanou debatu. Díky paní učitelce jsme získali cenné dovednosti, které nám pomohou nejen při maturitní zkoušce, ale i v osobním životě.
Druhý příběh: Návštěva Archivu bezpečnostních složek
Na začátku letošního školního roku jsme se s paní učitelkou vypravili na exkurzi do Archivu bezpečnostních složek. Tento výlet byl součástí její snahy rozšířit naše povědomí o historii a důležitých tématech, která přesahují rámec běžné výuky.
Díky její iniciativě jsme měli možnost vidět, jak fungovalo sledování občanů za minulého režimu. Prohlídka nás zavedla do sklepení, kde se nachází archiv složek z celé České republiky, a do místnosti, kde se složky restaurují a udržují. Jedním z nejzajímavějších momentů bylo nahlédnutí do složek známých osobností, jako je například Pavel Kohout, jejichž osudy jsme následně probírali i v hodinách literatury.
Tento výlet nám umožnil nahlédnout do konkrétních příběhů a pochopit, jak zásadně minulý režim ovlivnil životy lidí. Paní učitelka tuto zkušenost výborně zakomponovala do výuky, a díky tomu jsme lépe porozuměli i kontextu literárních děl, která jsme probírali.
Tato zkušenost nám ukázala, že literatura není jen o textech, ale odráží také dobu, ve které vznikla. Paní učitelka tímto způsobem dokazuje, že dokáže propojovat teorii s praxí, a inspiruje nás k hlubšímu zájmu o českou historii a kulturu.