Harmonogram 

Zahájení  - 5. října 2024
Příjem přihlášek - do 31.12. 2024
Regionální kola - leden únor 2025
Semifinále - začátek března 2025
Finále - 28. března 2025
Galavečer-Kantorský bál - 29. 3. 2025

 

Sledujte nás na You Tube

Zahájení 30. ročníku ankety

Studio Zlatý Ámos
Aktuální informace

Jděte do toho ...
rady Zlatých Ámosů

Jak to vidí Ámos
Vzpomínka na zážitek a doporučení

Minutový učitel
Finalisté vás za minutu něco naučí

Najdete nás také na Instagramu a Facebooku

   

Příjem přihlášek končí za

Účast kandidátů v jednotlivých regionech

<strong>Hlavní město Praha</strong></br />
Pavlásková Marie  <br />Staněk Libor <br />Šuralová Emilie  <br /> <strong>Středočeský kraj</strong></br />
Filípková Julie  <br />Jandová Barbora  <br />Jindrová Zdeňka  <br />Kopecký Ondřej <br /> <strong>Karlovarský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Ústecký kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Liberecký kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Královéhradecký kraj</strong></br />
Kotopulu Natálie <br />Paleček Zdeněk <br /> <strong>Pardubický kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Olomoucký kraj</strong></br />
Klimecká Klára  <br />Maleňáková Vlasta  <br />Vařák Petr <br /> <strong>Moravskoslezský kraj</strong></br />
Urbanský Denis <br /> <strong>Zlínský kraj</strong></br />
Dobšová Tereza  <br /> <strong>Jihomoravský kraj</strong></br />
Adamcová Jitka  <br />Klimeš  Jan  <br />Měráková Veronika  <br />Pastyříková Veronika  <br />Pfefferová Magdalena  <br />Walterová  Zdeňka  <br /> <strong>Kraj Vysočina</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Jihočeský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Plzeňský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti

Upozornění na novinky e-mailem

Kerlínová Věra

Kerlínová Věra
Střední škola, Bohumín, příspěvková organizace
Husova 283
73581
Bohumín
Moravskoslezský kraj
Přihláška kompletní

Charakteristika

Paní učitelka Věra Kerlínová
Typ naší třídy a celé naší školy na Ámose pro učitele fyziky je jasný. Navrhujeme naši fyzikářku, paní učitelku Věru Kerlínovou. Myslíme si, že je typem pedagoga, kterému učarovala fyzika a možnost zpřístupnit tento - pro mnohé těžký – předmět záživnou formou nám, studentům.
Podle nás, studentů, je paní učitelka vždy vstřícná, nápaditá, seriózní, vtipná, aktivní a objektivní. Nikdy jí nejsme lhostejní a pro pochopení učiva udělá cokoliv. I když naše škola nemá odbornou učebnu fyziky, přesto se snaží paní učitelka demonstrovat fyzikální jevy.
V hodinách fyziky máme prostor pro otázky. Pracujeme samostatně, ale i ve skupinách, připravujeme prezentace. Nikdy nezažíváme nudu.
Paní učitelka nám do hodin fyziky zve přednášející, kteří nás obohatí o nové poznatky. Naposledy přednáška o nanotechnologii. Vyrážíme rovněž na odborné exkurze: Planetárium ve Staré Vsi, Svět techniky, Přírodovědecká fakulta Ostravské univerzity a jiné.
Nesmíme zapomenout se zmínit i o projektové činnosti, do které se též úspěšně pod vedením paní učitelky zapojujeme.
Každoročně soutěžíme v přírodovědné soutěži Klokan, kde dosahujeme výborných výsledků.
Není hodina fyzika, ve které bychom se nudili, ba naopak, fyzika nás baví a my děkujeme paní učitelce za odbornost, záživnost a přístup k výuce a nám studentům.
Pevně věříme, že pokud paní učitelka vyhraje, a získá odbornou učebnu, tak výuka bude ještě pestřejší a zajímavější a my se budeme těšit na každou hodinu.
Studenti třídy PD4 a všech tříd, které mají předmět fyziku

Příhoda

Paní učitelka Věra Kerlínová

Paní Ph.D. Věra Kerlinová, Mgr. je skvělá učitelka a nejen to. Hodiny s Ph.D. Věrkou utečou jako voda. Je to velice příjemná, hodná, milá, vtipná a ochotná paní, která hodně naučí.
Paní Věrka neučí nudně, nýbrž zábavně, každou hodinu fyziky a dokonce i matematiky se zasmějeme, i když téma výuky není nikterak obzvlášť vtipné. Myslím si, že každý má rád raději humorné, nestresové a pohodové hodiny. Tak přesně takové jsou naše hodiny fyziky. Na začátku hodiny nám řekne téma, kterým se budeme zabývat daný den. My se potom můžeme zeptat na cokoliv, co nás zajímá a paní učitelka nám s radostí poradí, popřípadě nám výuku vede tímto směrem, směrem, který je pro nás zajímavý a souvisí s daným tématem. Řádně vysvětlí problematiku daného učiva, případně nás upozorní na důležité věci, které by se pravděpodobně mohly objevovat na přijímacích zkouškách na vysoké školy apod.
Domnívám se, že toto je velice důležité hlavně pro spolužáky a celkově studenty, kteří se budou dále ubírat přírodoévědným směrem. Paní učitelka kromě toho, že v hodině přednáší danou látku, kterou umí excelentně podat zábavnou formou a detailně vysvětlit, tak nám také ukazuje pokusy, které s tématem souvisí. Což mi přijde skvělé, protože dokáže bez problému propojit teoretickou část učiva s praxí. Dle mého názoru je lepší, když člověk některé příklady vidí pro lepší představivost přímo, tím pádem se dozví i o různých jevech, které má každý den na očích. Pro tento účel by se nejvíce do školy hodila odborná fyzikální učebna.
Další věc, kterou v naší hodině můžete vidět, jsou ukázková videa, všem dobře známá krátká, vtipná a naučná videa, která souvisí například s tématem odstředivé a dostředivé síly a jiné.
U naší paní učitelky jde vidět, že má velice velký přehled o učivu, a že má také mnoho věcí nastudováno, a to nejen ze světoznámých zdrojů, ale také z různých odborných publikací a časopisů, případně internetových stránek. Naposledy nám ukazovala svůj vlastní článek ve světoznámém časopise vycházejícím až v USA. Jde opravdu vidět, že se neustále vzdělává.
Celkově si myslím, že paní učitelka má skvělé metody výuky, třídu udrží vždy v pozornosti a v kondici. Sem tam prohodí nějaký vtípek nebo nám poví nějakou humornou historku. Například poslední mě zaujala, když nám vyprávěla o jednom jejím dobrém známém, který letěl se svým kamarádem a zároveň i kolegou letadlem. Samozřejmě, jakožto správní fyzici, žijí fyzikou i mimo svou práci přesně tak, jak naše paní učitelka. Tito dva pánové, když letěli letadlem, tak se hádali o náklonu letadla a měřili to různě dostupnými věcmi na palubě. Nemohli se shodnout na výsledku, tak jeden z fyziků běžel za kapitánem letadla. Cestující i letušky se zděsili. Kapitán jim potvrdil výsledek. Jelikož miluji letadla i já, tato historka mě opravdu zaujala. Jak už jsem několikrát zmínil, tak naše paní fyzikářka nemá nudné a monotónní hodiny. Vždy nás něčím příjemně překvapí a pobaví. Pořádá pro nás různé exkurze jako například pár posledních: exkurze do planetária, světa techniky a spoustu dalších. Navštívili jsme přednášky na vysoké škol, nejzajímavější mi přišla elektřina a optika. Tím naši výuku dělá zajímavější a pro nás zábavnější, a proto se všichni vždy těšíme na další hodinu fyziky, protože nikdo nikdy neví, čím nás příště překvapí.

Zpracoval: Martin Kania
Ročník: Čtvrtý
Obor: Provoz a ekonomika dopravy
Škola: Střední škola, Bohumín, příspěvková organizace

Zpět na seznam kandidátů

STŘÍBRNÍ PARTNEŘI

porg.png (800×410)

 

Partneři 2024-2025

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
CK2
ČMOS PŠ
EKO KOM a.s.
Berchtold
Alkom
ČT edu
MP Education
Hlavní město Praha
Efko

Mediální partneři 2024-2025

Dětská tisková agentura
ČT: D
Týdeník školství
Adam.cz
řízení školy
Amos vision