Harmonogram

Regionální kola - leden únor 2024
Semifinále - 11. března 2024
Finále - 22. března 2024
Galavečer-Kantorský bál - 23. března 2024


 

Sledujte nás na You Tube

Zahájení 30. ročníku ankety

Studio Zlatý Ámos
Aktuální informace

Jděte do toho ...
rady Zlatých Ámosů

Jak to vidí Ámos
Vzpomínka na zážitek a doporučení

Minutový učitel
Finalisté vás za minutu něco naučí

Najdete nás také na Instagramu a Facebooku

   

Nový ročník začíná za

Účast kandidátů v jednotlivých regionech

<strong>Hlavní město Praha</strong></br />
Drábková Petra <br />Jánošková Zuzka <br />Michálková Petra <br />Oulíková Zuzana <br />Popelková Adéla <br />Procházka Jaromír <br />Šafránková Petra <br />Šuralová Emilie <br />Tůmová Jitka <br /> <strong>Středočeský kraj</strong></br />
Adamec Filip <br />Černá Pavla <br />Eliášová Sylva <br />Janičatová Olga <br />Knorová Kateřina <br />Skovajsová Veronika <br />Šimečková Lucie <br />Vaisová Štěpánka <br /> <strong>Karlovarský kraj</strong></br />
Svobodová Zuzana <br /> <strong>Ústecký kraj</strong></br />
Drobná Nikola <br />Kumstýřová Jaroslava <br />Maršinská Marketa <br />Rasochová Lenka <br />Simon Dominik <br /> <strong>Liberecký kraj</strong></br />
Míšková Ivana <br />Vojtěch Petr <br />Vorlíček Pavel <br /> <strong>Královéhradecký kraj</strong></br />
Menšík Martin <br />Nývltová Kamila <br /> <strong>Pardubický kraj</strong></br />
Macháčková Lenka <br /> <strong>Olomoucký kraj</strong></br />
Fochrová Jarmila <br />Gintherová Marie <br />Havlíček Jakub <br />Kosinová Vendula <br />Kristová Mgr. Kateřina <br />Mitana Libor <br />Pospíšilová Eliška <br />Suchá Mia <br />Suchánková Jana <br />Valouchová Dagmar <br /> <strong>Moravskoslezský kraj</strong></br />
Floksová Melina <br />Mrkvanová Martina <br />Pavelec Rostislav <br />Tofel Tomáš <br />Valíček Adam <br /> <strong>Zlínský kraj</strong></br />
Chromíková Renata <br />Náplava Josef <br />Polášková Alena <br />Schejbal Miroslav <br />Šimoníková Tereza <br /> <strong>Jihomoravský kraj</strong></br />
Fedorková Zita <br />Kopřivová Ivana <br />Lefler David <br />Peňázová Sandra <br />Sůvová Michaela <br />Šrejma Jaroslav <br />Vališ Josef <br /> <strong>Kraj Vysočina</strong></br />
Kolář Roman <br />Zabloudilová Marie <br /> <strong>Jihočeský kraj</strong></br />
Franc Jan <br />Kotrčková Eva <br />Nováková Eliška <br /> <strong>Plzeňský kraj</strong></br />
Lorencová Kristýna <br />

Upozornění na novinky e-mailem

Pávková Barbora

Porota vyřadila neplatné a neúplné přihlášky. Všichni zde zveřejnění postupují do regionálních kol. GRATULUJEME! Informace o regionálních kolech viz odkaz v horní liště.

Pávková Barbora
The English College in Prague – Anglické gymnázium, o.p.s.
Sokolovská 320
190 00
Praha 9
Hlavní město Praha
Přihláška kompletní
Obhajoba přijata.

Charakteristika

Barbora Pávková je na naší škole učitelkou ruského jazyka již 5 let a za tu dobu si získala obdiv nejen u studentů, ale také u učitelů. Aktivně se podílí na chodu našich hodin a pravidelně je upravuje na základě zpětné vazby od svých žáků. Svůj styl výuky řeší individuálně, aby si každý student z hodin odnesl co nejvíce. Paní Pávková není rodilá ruska, každopádně by mnozí dali za pravdu, že její znalosti o Rusku, ruské kultuře a historii nemá ani průměrný tamní obyvatel. Sama Rusko několikrát navštívila a jako bývalý student Univerzity Karlovy tam také strávila dva semestry v rámci svých studií. Svůj zápal si ovšem chce nechat potvrdit i doktorským titulem z ruské literatury na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzitě v Brně, který si momentálně dělá současně s její prací na našem Anglickém gymnáziu.

V rámci hodin ruštiny také každoročně pořádá výlety do Petrohradu či Moskvy, aby žáci získali osobní zkušenost s východoevropskou kulturou a jejími zvyky. I v těchto případech není nutno si dohledávat jakékoliv informace na internetu, protože paní Pávková je živoucím zdrojem veškerých zajímavostí a faktů. Na škole také založila ruský kulturní klub, kde své znalosti o historii a kultuře předává zainteresovaným studentům.

I přes to, že paní Pávková učí předmět, který má v této zemi neblahou historii, dokázala v nás tyto stereotypy odbourat a její entuziasmus nám ukázal krásu tohoto jazyka. Paní učitelka tráví velké množství svého volného času přípravou na naše hodiny, což se odráží v jejich kvalitě. Cena “Dálkového Ámose” by byla nejen malým poděkováním za její úžasnou práci, ale také možnost ukázat, že i v této složité době lze vytvářet plnohodnotné hodiny, které všechny studenty neskutečně baví.

Příhoda

Co je považováno za jednu příhodu? Pro nás to znamenala celá distanční výuka s paní učitelkou Pávkovou. Díky dostupné technologii a tvrdé práci paní učitelky jsme dokázali v ruském jazyce pokračovat v naprosto stejné kvalitě vyučování a dle stejného rozvrhu. Všichni si upřímně ceníme toho, jak nám paní učitelka několikrát týdně zvedala (a pořád zvedá) náladu v této velmi těžké a složité době. Doslova ani jednu hodinu se nestalo, že by měla špatnou náladu. Neustále srší optimizmem a motivuje nás do práce svou energií. Pro někoho to může znít jako přílišné klišé, ale my, studenti paní Pávkové, si uvědomili, v jaké míře nás dokáže pozitivní nálada lidí v našem okolí ovlivnit, zejména v době karantény a online výuky. Za každou hodinou je vidět kus odvedené práce, jelikož náš mezinárodní program nemá žádnou učebnici ruského jazyka, a paní učitelka si tak musí všechny materiály vytvářet sama. Mnohé by to odradilo, ovšem ona tuto skutečnost využila právě proto, aby pro nás chystala originální, zábavné a vysoce užitečné materiály.

S tímto je spojen i řád hodin. Vždy začínáme s opakovacími, jednoduchými cvičeními, jako jsou například jí vytvořené křížovky, různé doplňovačky nebo krátké hry na slovíčka. Mnozí by si jistě nedokázali představit, že i pro nás maturanty je plnění těchto úkolu zábavné a zároveň motivující, jelikož si stále opakujeme naši slovní zásobu. Celá hodina je pak naprosto skvěle časově rozvržená a vždy na základě nějakého konkrétního tématu. Na to vždy navazují cvičení na čtení, psaní, mluvení i poslouchání, jelikož to budou komponenty naší zkoušky. Díky situaci nakonec bylo poslouchání zrušeno, ovšem paní učitelka ho s námi pořád dělá, jelikož jí opravdu jde o to, abychom uměli ruský jazyk přirozeně a sami od sebe používat, ne jen proto, abychom dobře napsali test a 10 minut zvládli mluvit. Většina poslouchání je formou YouTube videa a z toho plynoucích otázek. Paní učitelka si uvědomuje, že rychlost a slovní zásoba rodilých mluvčích ve videích je nad naší úroveň, ovšem vybírá videa tak, abychom jim opravdu rozuměli a bavila nás. Navíc na nás již od úplně první hodiny mluví rusky, takže jsme na vnímání a poslouchání ruského jazyka zvyklí.

Všechny texty na čtení si paní učitelka píše sama. Během online výuky nám je vždy poskytla dopředu, abychom si je mohli vytisknout a během hodiny se místo do monitoru dívali na papír. Z každého textu nám pak vypíše potřebná slovíčka. Všichni jsme se shodli, že naše slovní zásoba je opravdu velmi rozmanitá, a to i díky tématům, které paní učitelka vybírá. Například jsme měli celou hodinu o výbuchu jaderné elektrárny v Černobylu, jak nám škodí či pomáhá technologie, nebo porovnávání českých a ruských vánočních svátků. Mluvení bylo během distanční výuky opravdovým oříškem. Paní Pávková tedy vymyslela skvělý způsob, ve kterém každý nahrál jak mluví o daném tématu a vždy nám dala individuální zpětnou vazbu, kterou samozřejmě psala ve vlastním volném čase. Navíc byla vždy k dispozici na e-mailu, což bylo jasným důkazem toho, že jí kontakt se studenty není lhostejný.

V naší třídě jsou i studenti, kteří neumí česky, tudíž musí paní Pávková vytvářet své materiály, ve kterých je nutný překlad, ve dvou jazycích (češtině a angličtině), aby jim všichni rozuměli. Někteří studenti jsou ruské národnosti a práce v hodině je pro ně lehká, ovšem všechny hodiny i přes to baví, jelikož paní učitelka je dělá obsahově tak úžasné, že se také vždy dozví něco nového.

Zpět na seznam kandidátů