Harmonogram

Regionální kola - leden únor 2024
Semifinále - 11. března 2024
Finále - 22. března 2024
Galavečer-Kantorský bál - 23. března 2024


 

Sledujte nás na You Tube

Zahájení 30. ročníku ankety

Studio Zlatý Ámos
Aktuální informace

Jděte do toho ...
rady Zlatých Ámosů

Jak to vidí Ámos
Vzpomínka na zážitek a doporučení

Minutový učitel
Finalisté vás za minutu něco naučí

Najdete nás také na Instagramu a Facebooku

   

Semifinále začíná za

Účast kandidátů v jednotlivých regionech

<strong>Hlavní město Praha</strong></br />
Drábková Petra <br />Jánošková Zuzka <br />Michálková Petra <br />Oulíková Zuzana <br />Popelková Adéla <br />Procházka Jaromír <br />Šafránková Petra <br />Šuralová Emilie <br />Tůmová Jitka <br /> <strong>Středočeský kraj</strong></br />
Adamec Filip <br />Černá Pavla <br />Eliášová Sylva <br />Janičatová Olga <br />Knorová Kateřina <br />Skovajsová Veronika <br />Šimečková Lucie <br />Vaisová Štěpánka <br /> <strong>Karlovarský kraj</strong></br />
Svobodová Zuzana <br /> <strong>Ústecký kraj</strong></br />
Drobná Nikola <br />Kumstýřová Jaroslava <br />Maršinská Marketa <br />Rasochová Lenka <br />Simon Dominik <br /> <strong>Liberecký kraj</strong></br />
Míšková Ivana <br />Vojtěch Petr <br />Vorlíček Pavel <br /> <strong>Královéhradecký kraj</strong></br />
Menšík Martin <br />Nývltová Kamila <br /> <strong>Pardubický kraj</strong></br />
Macháčková Lenka <br /> <strong>Olomoucký kraj</strong></br />
Fochrová Jarmila <br />Gintherová Marie <br />Havlíček Jakub <br />Kosinová Vendula <br />Kristová Mgr. Kateřina <br />Mitana Libor <br />Pospíšilová Eliška <br />Suchá Mia <br />Suchánková Jana <br />Valouchová Dagmar <br /> <strong>Moravskoslezský kraj</strong></br />
Floksová Melina <br />Mrkvanová Martina <br />Pavelec Rostislav <br />Tofel Tomáš <br />Valíček Adam <br /> <strong>Zlínský kraj</strong></br />
Chromíková Renata <br />Náplava Josef <br />Polášková Alena <br />Schejbal Miroslav <br />Šimoníková Tereza <br /> <strong>Jihomoravský kraj</strong></br />
Fedorková Zita <br />Kopřivová Ivana <br />Lefler David <br />Peňázová Sandra <br />Sůvová Michaela <br />Šrejma Jaroslav <br />Vališ Josef <br /> <strong>Kraj Vysočina</strong></br />
Kolář Roman <br />Zabloudilová Marie <br /> <strong>Jihočeský kraj</strong></br />
Franc Jan <br />Kotrčková Eva <br />Nováková Eliška <br /> <strong>Plzeňský kraj</strong></br />
Lorencová Kristýna <br />

Upozornění na novinky e-mailem

Pavelec Rostislav

Porota vyřadila neplatné a neúplné přihlášky. Všichni zde zveřejnění postupují do regionálních kol. GRATULUJEME! Informace o regionálních kolech viz odkaz v horní liště.

Pavelec Rostislav
Albrechtova střední škola Český Těšín
Tyršova 611/2
737 01 Čes
Český Těšín
Moravskoslezský kraj
Postupuje do semifinále

Charakteristika

Charakteristika:
Třídní učitel. To jsou dvě slova, která nás doprovázejí celých devět let na základní škole a další tři nebo čtyři roky na střední škole a za nimiž se skrývá někdo, na koho budete zcela jistě vzpomínat celý život. Vzpomínky to mohou být všelijaké, ale my budeme mít jen ty nejkrásnější.
Když jsme se dozvěděli, že tahle soutěž existuje, vůbec jsme neváhali a ihned jsme věděli, koho nominujeme… a jak jinak než našeho nejlepšího třídního.
Vůbec nevíme, kde začít, jak charakterizovat člověka, který se nám věnuje nejen ve škole, ale i ve svém volném čase. Je toho tolik, co bychom rádi vykřičeli do světa pedagogů, aby i ostatní byli takoví jako on, tedy člověk, který poradí, vyslechne, naučí atd. Máme tolik zážitků a to jsme teprve na začátku třetího ročníku. Pan třídní nám otevřel oči, co se týče literatury, přivedl nás k divadlu, naučil nás objevovat nádhery naší země, povýšil kamarádství a férovou hru na jednu z největších hodnot třídního kolektivu, je prostě člověkem, za nímž zcela jistě zajdeme jen tak „na pokec“, až opustíme střední školu. Důvěřujeme mu, uznáváme jej jako pedagoga i jako kamaráda a rádce.
Když jsme nastoupili na střední školu, přišlo nám jeho chování trochu jako přetvářka, jako způsob, jak si zajistit popularitu u studentů, jenže po čase jsme pochopili, že vše, co říká a dělá, je zcela upřímné. Neznali jsme takový přístup učitele k žákům, ale možná to bylo tím, že na základní škole nás učitelé drželi trochu zkrátka. Netvrdíme, že přísnost panu učiteli chybí, i on dokáže přitvrdit, ale na druhou stranu chápeme, že to dělá proto, abychom všichni za rok a půl drželi v rukou kýžený výsledek jeho snahy – maturitní vysvědčení. Zodpovědně můžeme říct, že o to se v naší škole snaží všichni pedagogové, ale k panu třídnímu máme nejblíž.
Tenhle člověk nám dal jasně najevo, že učení může být i zábava, že existují i jiné metody, jak získat vědomosti, které jednou uplatníme ve svém profesním životě. Nominace do téhle soutěže by měla být takovým poděkováním za vše, co pro nás udělal. Zajistit požadovaný počet podpisů bylo jednoduché, podařilo se nám to během chvilky, jenže charakterizovat pana třídního na malém prostoru je velmi těžký úkol, přesto věříme, že jsme alespoň částečně vystihli člověka, od něhož víme, že učení není nuda. A že někdy něco nedotáhne úplně dokonce… to přece nevadí, každý může někdy klopýtnout.
Máme ho moc rádi a vždycky zůstane v našem srdci.
Třída HT 3. B Albrechtovy střední školy Český Těšín

Příhoda

Příhoda:
Fuuuha… příhod, zážitků, zábavných chvil bylo opravdu hodně, takže vybrat jen jednu bude obtížné. Vlastně každá chvíle, kdy jsme všichni spolu, je jedna velká veselá příhoda. Ale pokud máme vybrat opravdu jednu, bude to ta nejdojemnější, což byla oslava třicátých narozenin pana třídního. Pokaždé když má někdo z nás narozeniny, dostaneme od pana třídního nějakou drobnost, a tak jsme se jako třída shodli, že by bylo skvělé připravit něco i pro něj. Vše jsme předem pečlivě naplánovali, rozdělili jsme si úkoly, kdo co koupí a zařídí. Pan třídní nás učil až druhou hodinu, a tak jsme požádali vyučujícího, který měl první hodinu, zda by nám dal nějaký prostor, abychom mohli vše nachystat a připravit. Všichni společně jsme nafoukali spoustu balonků a pověsili jsme je, kam jen to šlo. Samozřejmě nemohl chybět balonek ve tvaru třicítky. Vše šlo přesně podle plánu. Na lavici jsme přichystali dort se třiceti svíčkami, a když pan třídní vstoupil do třídy, všude létaly konfety, všichni jsme tleskali a hulákali na celou školu. Podařilo se nám pana třídního opravdu dojmout. Zbytek oslavy jsme společně zpívali, smáli jsme se, hráli jsme kvíz o panu třídním… jednoduše řečeno vše bylo naprosto perfektní. Moc rádi na ten den vzpomínáme a jsme zvědaví, jaké další příhody nám přinese další rok a půl našeho studia. Ať to ale bude cokoli, nikdy to z paměti nevymažeme.

Zpět na seznam kandidátů